2015. március 11., szerda

Újra zab- sütemény és kisfilm

A tavaszi tisztítókúránál nagyon sokat segíthet a zab. 
Először is, mert reggelinél zabpehelykásának elkészítve délig eltömi az embert, másrészt, mert kiválóan tisztítja a beleket. 

Zabpehely kása 
Igaz már egy korábbi bejegyzésbe leírtam, hogy hogyan kell készíteni, de most álljon újra itt:
1 bögre zabpehely - én az apróbb szeműt szeretem
2 bögre tej - de használhattok helyette bármilyen más tejet, vagy épp vizet
kis méz
A hozzávalókat főzzétek addig, míg puha nem lesz. Ha túl híg, vagy túl sűrű lenne a kása, akkor lazítsatok rajta, vagy épp fordítva!

Érdemes kis kakaóval, aszalt gyümölccsel, lekvárral, vagy épp friss gyümölccsel enni.
Higgyétek el a gyerekek is örömmel megeszik!


Zabpehely süti 
A másik családi kedvencünk, amiről mindig azt gondolom, hogy majd bedobozolom, s mindig előveszek egyet-egyet. De mire a dobozhoz érnék, már el is fogyott.

15 dkg zabpehely
10 dkg liszt - én itt variálni szoktam a lisztekkel, mindig másfélét használák, hol tönkölyt, hol teljeskiörlésűt, hol zablisztet
fél kávéskanál szódabikarbóna
kiskanál fahéj
2 alma reszelve
15 dkg vaj olvasztva
12 dkg cukor - fele barna, fele fehér
1 tábla csoki, vagy kakaópor
1 tojás

A hozzávalókat összekeverem és kis diónyi nagyságúra gyúrom, majd lelapítom. Körülbelül 10-12 perc alatt kész, 180 fokos sütőben.

Jó étvágyat!

S álljon itt a zabos kisfilmem is, amiben megmutatom a kása készítését!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése